Byłeś niedawno w szpitalu? Nie zdziw się, gdy zadzwoni do ciebie ankieter

NFZ bada satysfakcję pacjentów. Od 2 marca, do osób które ostatnio były hospitalizowane, mogą zadzwonić ankieterzy. Na zlecenie NFZ, wypytają pacjentów, jak oceniają pobyt w placówce medycznej i czy są zadowoleni z warunków leczenia . 

Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć – informuje NFZ.

Ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

 Dzięki temu, NFZ dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy.

Badanie jest anonimowe.  Ankieterzy będą znać tylko twój numer telefonu, płeć, placówkę, w której się leczyłaś/eś, oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę. 

Istotne jest, że ankieterzy nie będą pytać o dane pacjentów i nie należy im ich podawać. W razie wątpliwości co do zachowania ankieterów oraz ich tożsamości, należy zadzwonić pod bezpłatny nr tel. 800 190 590.

źródło: nfz.gov.pl




Facebook Comments