Od 18 marca nowa linia 327

Od poniedziałku, 18 marca pasażerowie będą mogli skorzystać z nowej linii 327. Autobusy będą jeździły ulicą św. Wincentego. To nie wszystkie zmiany.

Na Bródnie rozpoczęła się budowa metra. Wprowadzona została nowa organizacja ruchu, dzięki której komunikacja miejska może sprawnie przewozić pasażerów. Zarząd Transportu Miejskiego przez cały czas monitoruje funkcjonowanie transportu publicznego w tym rejonie. Obserwowany jest także ruch drogowy. Pierwsze wnioski są takie, że autobusy i tramwaje jeżdżą w większości punktualnie, bez większych spóźnień. Wprowadzone będą niewielkie korekty transportu publicznego,  planowane są także zmiany w organizacji ruchu.

–  Starannie przygotowywaliśmy się do wprowadzenia zmian związanych z budową II linii metra na Bródnie, ale też cały czas monitorujemy sytuację w terenie po jej wdrożeniu. Wyciągamy też wnioski z naszych obserwacji. Już wkrótce będziemy usprawniać działanie komunikacji uruchamiając dodatkową linię autobusową, a także ułatwimy pieszym dojście do przystanków tramwajowych zlokalizowanych na ul. Rembielińskiej – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, który we wtorek, 12 marca, obserwował działanie komunikacji miejskiej na Bródnie.

Wielu pasażerów decyduje się skorzystać z autobusów jadących ulicą św. Wincentego. Dlatego od poniedziałku 18 marca na ulice wyjadą autobusy nowej linii 327. Trasa tej linii została tak przygotowania, aby ułatwić dojazd do ronda Żaba i przesiadek do tramwajów osobom z rejonu przystanków Malborska i św. Wincentego:

CH TARGÓWEK – ul. Głębocka – św. Wincentego – RONDO ŻABA.

Autobusy 327 będą jeździły w dni powszednie w ramowych godzinach 6.00–9.30 i 14.00–20.00. Na przystankach będą się zatrzymywały co 15 minut.

Już od środy 13 marca zmieni się charakter przystanków Gilarska i Toruńska. Autobusy będą się tu zatrzymywały za każdym razem, a nie jak dotychczas na żądanie. Z obserwacji pracowników ZTM wynika, że przystanki te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów i autobusy praktycznie przy każdym kursie się na nich zatrzymują.

Przygotowany zostanie także projekt zmian organizacji ruchu na osiedlowych uliczkach po północnej stronie ul. L. Kondratowicza – zmienione zostaną  na jednokierunkowe. Dziś wykorzystywane są jako trasy objazdowe zamkniętej ul. L. Kondratowicza co jest uciążliwe dla ich mieszkańców. Dodatkowym usprawnieniem będzie również wprowadzenie zmian w cyklach sygnalizacji świetlnej w rejonie przystanków tramwajowych na ul. Rembielińskiej. Dzięki montażu urządzeń „wzbudzających” światło zielone dla pieszych będzie mogło świecić się dłużej i jednocześnie nie utrudni to przejazdu tramwajom. Pozwoli to na usprawnienie ruchu pieszego w tym rejonie.

źródło i fot.: ztm.waw.pl




Facebook Comments

Dodaj komentarz