Blue City to dobre sąsiedztwo

Centra handlowe podobnie jak inne firmy zauważają konieczność zaangażowania społecznego i to nie tylko w postaci akcji sponsorskich, zbiórek żywności czy imprez charytatywnych. Część podejmuje działania proekologiczne, inne prozdrowotne czy edukacyjne. Dróg do społecznej odpowiedzialności biznesu jest wiele. 

 
Blue City swoje działania CSR koncentruje przede wszystkim na lokalnej społeczności i kieruje do najmłodszych mieszkańców dzielnicy Ochota. Od 2013 roku współpracuje z Młodzieżowym Domem Kultury „Ochota” i finansuje  wydawany przez MDK miesięcznik dla młodzieży „Korniszon”.
– „Korniszon” jest redagowany przez dzieci, wychowanków MDK „Ochota”. Dzięki temu mogą rozwijać swoje talenty dziennikarskie, naukę pisania  artykułów, a poszukując tematów – kreatywność. Miesięcznik jest kolportowany do szkół i placówek z terenu dzielnicy, urzędów, bibliotek, ma też swoje miejsca ekspozycji w Blue City. Każdy numer zawiera aktualne informacje, relacje z ciekawych wydarzeń odbywających się w MDK, dzielnicy i Warszawie,
a na specjalnie zarezerwowanej stronie publikowane są pisane przez dzieci relacje ze wspólnych przedsięwzięć Blue City i MDK – mówi Anna Gryglewicz, nauczyciel
z Młodzieżowego Domu Kultury Ochota.
Dzięki współpracy z Blue City, wychowankowie Ochockiego Domu Kultury bezpłatnie korzystają z wielu dostępnych w Centrum atrakcji, odwiedzają nowo otwarte miejsca, są zapraszani na organizowane w Blue City wydarzenia. Centrum oferuje im również bony zakupowe do sklepów odzieżowych oraz karty wstępu do miejsc zabaw.
Pomagamy dzieciom rozwijać twórcze talenty oraz realizować pasje poprzez współtworzenie organizowanych przez nas  wydarzeń. Wychowankowie MDK „Ochota” wielokrotnie prezentowali swoje talenty na organizowanych w Blue City eventach. Wystawili np. musical „Król Maciuś pierwszy” oraz „Piękna i Bestia”, a podczas imprezy „Pierwszy dzwonek w Blue City”, prezentowali umiejętności wokalne i taneczne. Występy u nas, są często ich pierwszymi doświadczeniami scenicznymi – opowiada Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City.  





  Wspólne granie i malowanie
Ważnym wspólnym przedsięwzięciem jest organizowany rokrocznie od 6 lat finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Blue City finansuje profesjonalną scenę i nagłośnienie oraz udostępnia pomieszczenia na garderoby. Pracownicy pomagają w promocji, pośredniczą
i wspierają w kontaktach z najemcami, pozyskują sponsorów i partnerów, a ochrona otacza opieką wolontariuszy i dba o bezpieczeństwo podczas całego wydarzenia. Natomiast
w Młodzieżowym Domu Kultury przez wiele tygodni, trwają prace związane z całą organizacją pracy sztabu Orkiestry, zapisami wolontariuszy, zapewnieniem występów artystycznych, ułożeniem atrakcyjnego i bogatego programu dla klientów.
W ubiegły roku wychowankowie MDK „Ochota” brali udział w konkursie na zaprojektowanie kartki świątecznej dla Blue City. Dzieci przygotowały aż 72 prace plastyczne wykonane różnymi technikami (rysunek pastelami, wycinanka z filcu, kolaż z użyciem tkanin).
– Poziom prac i ich ilość przerosły nasze oczekiwania, dlatego postanowiliśmy obdarować nagrodami wszystkich, którzy brali udział w konkursie, a wielu z nich dodatkowo wyróżnić. Burzliwe obrady komisji oceniającej prace sprawiły, że zamiast jednej powstało aż sześć finałowych projektów kartek. W planach na ten rok mamy wydanie płyty z kolędami zaśpiewanymi przez dzieci – zapowiada Krzysztof Sajnóg.


  Zaangażowani najemcy
Wspólne działania Blue City z Młodzieżowym Domem Kultury „Ochota” rozszerza się również na najemców centrum. Głównym partnerem MDK-u jest mieszcząca się w centrum sala zabaw Inca Play. Dzięki temu podopieczni domu kultury nieodpłatnie korzystają z oferowanych przez salę atrakcji. Inca Play jest także sponsorem konkursu dzielnicowego dla przedszkoli „Co pika w sercu smyka?”
Blue City współpracuje również z Urzędem Dzielnicy Ochota i od kilku lat sponsoruje Profilaktyczny Festyn Rodzinny, który co roku odbywa się z okazji Dnia Dziecka w Parku Szczęśliwickim.
– Działania CSR kierujemy przede wszystkim do dzieci, co wpisuje się w filozofię naszego centrum, jako rodzinnego miejsca spędzania wolnego czasu. Dlatego dokładanym wszelkich starań, aby czas, jaki dzieci i młodzież u nas spędza był wartościowy. Aby mogły rozwijać zainteresowania, pasje, talenty i kreatywność – mówi dyrektor marketingu.
Wśród warszawskich obiektów handlowych Blue City zdecydowanie wyróżnia się liczbą atrakcji skierowanych do dzieci, ale również ich jakością.
– Czując się społecznie odpowiedzialni, dbamy, aby proponowane przez nas atrakcje rodzinne i eventy dla dzieci miały charakter edukacyjny. W Blue City poważnie traktujemy to, jak oddziałujemy na naszych klientów, najemców, dostawców, pracowników oraz społeczność lokalną. Chcemy być marką powszechnie cenioną, nie tylko za wysoką jakość usług, sposób prowadzenia działalności, ale również działania społeczne – podsumowuje Krzysztof Sajnóg. 

Informacja prasowa

fot. główne: Redakcja magazynu „Korniszon”




Facebook Comments

Dodaj komentarz