Odbywasz kwarantannę? Listonosz nie dostarczy ci korespondencji

Poczta Polska wstrzymuje doręczanie korespondencji pod adresy, gdzie przebywają osoby objęte kwarantanną. Do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną, będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia.

Wstrzymany zostanie bieg terminu awizacji w okresie przechowania, a próba doręczenia przesyłki odbędzie się dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata.

Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej, Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z 20 marca 2020  r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. poz. 491). Poczta jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie. 

Emerytury i renty w bezpiecznych kopertach

Poczta Polska wprowadza szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną. Emerytury są  komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa.

Przesyłki mogą być przechowywane nawet przez 4 tygodnie

Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni. Klienci mogą jednak skorzystać z usługi przechowania przesyłki nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Klienci mogą skorzystać z usługi przechowania przesyłki nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni. Odpowiedni formularz można złożyć przez stronę Poczty Polskiej: Przechowywanie przesyłki albo pobrać ze strony. Wypełniony formularz należy złożyć osobiście w placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi. Opłata zależy od okresu przechowywania i jest naliczana każdorazowo przy odbiorze przesyłki według cennika. Usługa nie dotyczy przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych.

„Polecony do skrzynki”

W ramach usługi „Polecony do skrzynki” Poczta Polska dostarcza przesyłki bezpośrednio do skrzynki oddawczej. Usługa „Polecony do skrzynki” jest bezpłatna. By z niej skorzystać wystarczy wypełnić formularz w wersji elektronicznej ( lub papierowej, a następnie złożyć go w wybranej placówce pocztowej albo przekazać listonoszowi. Dodatkowo można na formularzu podać numer swojego telefonu albo adres e-mail. Dzięki temu otrzyma się powiadomienia o dostarczeniu przesyłki do skrzynki pocztowej. Usługa „Polecony do skrzynki” nie obejmuje przesyłek z potwierdzeniem odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce. Więcej informacji jest na stronie Poczty w zakładce Polecony do skrzynki. 

Przekierowanie przesyłki

Poczta Polska umożliwia także swoim klientom przekierowanie przesyłki pod wskazany adres. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Poczty Polskiej: Przekierowanie przesyłki, a następnie przekazać go listonoszowi lub złożyć osobiście w placówce pocztowej, by przesyłki docierały na nowy adres. Klienci składający żądanie przez formularz elektroniczny nie ponoszą dodatkowych kosztów, natomiast składający żądania w placówce pocztowej uiszczają jednorazową opłatę w wysokości 6,00 zł.  Opłata za dosłanie przesyłki jest uzależniona od jej rodzaju. Usługa ta nie dotyczy jednak przesyłek nadawanych na zasadach specjalnych.

źródło: poczta-polska.pl



Facebook Comments