Załatw sprawę urzędową, nie wychodząc z domu

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy apeluje, aby w  trosce o zdrowie i bezpieczeństwo warszawianek i warszawiaków oraz pracowników urzędu, ograniczyć osobiste wizyty w placówkach miasta.

Odłóż wizytę 

Jeśli Twoja sprawa nie jest pilna odłóż osobistą wizytę w miejskiej placówce.

Zarezerwuj online termin wizyty 

Jeśli musisz przyjść do urzędu, umów się na konkretny dzień i godzinę za pośrednictwem miejskiego systemu rezerwacje.um.warszawa.pl.  W systemie tym można też sprawdzić aktualny stan kolejki w danym urzędzie. 

Zadzwoń, napisz maila, sprawdź w Internecie

Wiele spraw urzędowych można załatwić przez Internet. Na portalu warszawa19115.pl i miejskich instytucji możesz znaleźć karty informacyjne z opisem poszczególnych spraw. Dostępne w sieci druki, formularze i wnioski wystarczy wydrukować i wypełnić, a następnie wysłać do urzędu.

Jak założyć konto internetowe do załatwiania spraw urzędowych?

Na stronie epuap.gov.pl można założyć konto do załatwiania spraw urzędowych przez Internet.
Wnioski o udzielenie pomocy finansowej z zakresu świadczeń rodzinnych, m.in.: świadczenie wychowawcze (500+), świadczenie „Dobry start” (300+), zasiłek rodzinny, zasiłek pielęgnacyjny, fundusz alimentacyjny można składać za pośrednictwem portalu empatia. Do złożenia wniosku wystarczy profil zaufany – informacje, w jaki sposób go założyć znajdują się na stronie gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.

Korzystaj z usług Warszawa 19115 czynnego non-stop

Do dyspozycji mieszkańców jest również całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115, gdzie można m.in. zgłosić awarię lub interwencję służb miejskich. Usługi i informacje są dostępne na portalu warszawa19115.pl, za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej oraz pod numerem telefonu 19115 czynnym całą dobę. 

źródło: um.warszawa.pl

 



Facebook Comments